فرش کلاسیک یا فرش مدرن: چه سبک فرشی برای فضای من مناسب‌تر است؟
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

انتخاب سبک فرش می تواند ، تصمیم خرید فرش را برایتان آسان تر کند.

هنگام تغییر دکور خانه یا محل کار، اکثر مردم تمایل دارند که معیار های زیبایی شناسی را از قبل در ذهن خود داشته باشند تا به دنبال دستیابی به آن بروند. یک راه عالی برای دستیبابی به این زیبایی شناسی جدید، استفاده از یک فرش جدید است. اگر تا به حال وارد هایپر فرش پلاس شده باشید، یا شاید نگاهی به کاتالوگ فرش انداخته باشید، احتمالا متوجه جنبه های مختلفی شده اید که می توان با فرش فضای جدید خود را بسازید. یک راه عالی برای شروع استفاده از فرش طرح دار است.

ممکن است از خود بپرسید: «آیا من می‌خواهم یک مدل فرش با طرح برجسته یا ظریف داشته باشم؟» اگر به دنبال ایده ای برای فضای خود هستید، انتخاب الگو ممکن است بهترین راهکار را برای شما باشد. با این حال، اگر فرشی می‌خواهید که سلیقه شما را بدون جلب توجه بیش از حد برآورده کند، بهتر است از طرح‌ها صرف نظر کنید و به دنبال فرشی ساده باشید.

انتخاب سبک فرش در ابتدا مطمئناً می تواند روند انتخاب شما را بسیار آسان تر کند. دیدن صدها سبک طراحی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید می تواند خسته کننده باشد. به سادگی با تصمیم گیری در مورد سبک طراحی که برای فضای خود می خواهید، می توانید گزینه های خود را محدود کنید و واقعاً روی سبکی تمرکز کنید که به بهترین وجه با سلیقه شما سازگار می شود.

آیا سبک فرش طرح دار برای من مناسب است؟

استفاده از یک الگو راهی عالی برای جان بخشیدن به فضای شماست. حتی اگر چیزی ظریف می‌خواهید، می‌توانید بسیاری از مدل‌های فرش طرح‌دار را پیدا کنید که توجه را از بقیه فضای خانه شما دور نمی‌کند. برای بسیاری از صاحبان خانه، داشتن یک فرش تک رنگ ممکن است بیش از حد یکنواخت و کسل کننده به نظر برسد. بنابراین، افزودن برخی طرح‌ها به فرش فضای جدیدی برای خانه شما می سازد.

در طول جستجوی فرش برای دکور خود، احتمالاً طیف گسترده ای از الگوها و سبک ها را برای انتخاب پیدا خواهید کرد. در اینجا تعدادی از محبوب ترین سبک های طرح دار ما که می توانید در اتاق کار یا نشمین خانه خود استفاده کنید آورده شده است:

فرش ماشینی کلاسیک

طرح های کلاسیک :

فرش ماشینی کلاسیک به فرشی گفته می شود که با طرح های سنتی و اصیل ایرانی بافته شده و اصول طراحی نقشه آنها به سبک گذشته است . با این تعریف فرش کلاسیک را می توان طرح مقابل فرش های فانتزی و مدرن دانست. فروشگاه آنلاین فرش پلاس ارائه دهنده انواع فرش های ماشینی کلاسیک 1200 شانه و 700 شانه به صورت مستقیم است.

اگر به دنبال فرش ایرانی برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود اما با قیمت پایین هستید، این دسته بندی را مرور کنید. فرش های طرح دار کلاسیک ما عمدتاً برای کسانی توصیه می شود که محصولات باکیفیت و زیبا را دوست دارند، اما قیمت مقرون به صرفه تر را انتخاب جذاب تری نسبت به فرش یا گلیم های دستباف می دانند.

برای اینکه بفهمیم فرش کلاسیک چیست باید به این تعریف اشاره کنیم که فرش کلاسیک فرشی است که طبق اصول و قواعد معمول قدیمی بافته می شود. اما معنای دقیق‌تر این تعریف چیست؟ در واقع به فرش هایی که طرح و نگاره های آن سنتی و قدیمی است، فرش کلاسیک می گویند. تمام تفاوت های این نوع فرش ها با فرش دستباف به طرح خلاصه می شود و به معنای قدیمی بودن خود فرش نیست. بنابراین شما هنگام خرید یک فرش کلاسیک با فرشی روبرو هستید که در بافت آن از نقش‌ها و طرح‌های قدیمی استفاده شده و فرش شما ویژگی‌های زیر را دارد:

  • طرح کلی فرش سنتی و قدیمی است.
  • رنگ های به کار رفته در این فرش ها عموما ملایم و آرامش بخش هستند.
  • از نظر تنوع در طرح رنگ، طرح بسیار گسترده است.
  • در اغلب موارد حاشیه ها در این فرش ها منظم و از الگوی خاصی پیروی می کنند.
  • در فرش های کلاسیک تکه های شلوغ با ریزه کاری های زیاد وجود دارد که در سراسر فرش پخش می شود.

فرش ماشینی مدرن

طرح های مدرن : 

فرش ماشینی مدرن یا امروزی می تواند هر فضایی را متحول یا به روز کند. فرش های مدرن از نظر رنگ و طرح بسیار متفاوت هستند و می توان آن ها را با رنگ های ظریف تک رنگ یا رنگ های تند و روشن در بازار یافت. طرح ها با گزینه های ساده تا پیچیده تر با الگوهای هندسی بی پایان قابل تولید هستند. در مجموعه ی فرش های مدرن فرش پلاس ، فرش های شگی، شنل و فرش فریز و در دو نوع 700 شانه و 1200 شانه ارائه می شوند. 

برای بافته شدن یک فرش در کارخانه، تولیدکننده ابتدا به سراغ یک طراح فرش رفته و درخواست نقشه‌ای خاص می‌کند. اگر دقت کرده باشید، فرش‌های ماشینی کلاسیک در کلیات دارای شکلی یکسان؛ اما در جزئیات دارای  تفاوت‌هایی هستند. تا همین چند سال قبل معمولاً طرح فرش ماشینی بر اساس نقشه‌های قدیمی بود و اساتید طراح، همان طرح‌های قدیمی را با کمی تفاوت به کارخانه‌ها ارائه می‌کردند. اما حضور کشورهایی مثل چین و کپی‌برداری از طرح‌های ایرانی باعث شد بازار از دست کارخانه‌های ایرانی به‌خصوص در اروپا خارج شود. این مشکل زمانی مضاعف شد که کشوری مثل ترکیه نیز کارخانه‌های فرش ماشینی افتتاح کردند و طرح‌هایی خارج از عرف موجود به بازار ارائه کردند. این طرح‌ها ابتدا در ایران با عنوان فرش فانتزی یا فرش ماشینی فانتزی عرضه شد و مورد استقبال مخاطب و خریدار ایرانی واقع نشد.

چرا باید با فرش تک رنگ استفاده کنم؟

گاهی یک الگوی جدید یا طرحی از فرش در ذهن خود دارید که مطمئناً می توانید به فضای زندگی ببخشید، و یا ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که برای فضای خود طرح های ظریف تر و یا ساده تری را بخواهید. رفتن به سمت فرش های طرح دار می تواند حواس را از سایر جزئیات طراحی داخلی شما منحرف کند و زیبایی شما را از بین ببرد. استفاده از سبک فرش تک رنگ، همه چیز را ساده نگه می‌دارد بدون اینکه تمام توجه را به خود جلب کند. این به شما امکان می دهد فرش را با ظرافت و به عنوان یک تعریف برای بقیه سبک خود قرار دهید.

فرش تک رنگ

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید الگوها و طرح های پیچیده را منتقل کنید، پایین نگه داشتن هزینه ها است. افزودن الگوها به فرش نیاز به زمان و آماده سازی بیشتری دارد که معمولاً به قیمت بالاتر منجر می شود. این به شما امکان می دهد در پروژه بعدی خود صرفه جویی کنید یا آن که برای انتخاب فرش باکیفیت بالا برای آینده سرمایه گذاری کنید. هنگامی که سبک فرش مورد نظر خود را برای فضای خود انتخاب کردید، می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که با فرش جدید خود به کدام سمت بروید. در این مرحله شما سبک هایی را حذف کرده اید که با نیازهای شما مطابقت ندارند و می توانید روی سبک هایی تمرکز کنید که واقعا زیبایی خانه شما را تضمین می کند.

اگر به یک فرش جدید علاقه مند هستید، هایپر فرش پلاس مجموعه ای عالی از سبک های فرش برجسته دارد که می تواند با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. ما تجربه خرید شما را با امکان شناسایی سبک فرش بر اساس رنگ، زیبایی یا طرح دلخواهتان آسان‌تر کرده‌ایم.

اگر سبکی را که انتظارات شما را برآورده می کند در فروشگاه آنلاین فرش پلاس نمی بینید، برای مشاهده سایر سبک های موجود، در نمایشگاه آنلاین فرش پلاس سرچ کنید. اگر چیزی را می بینید که توجه شما را جلب می کند، با ما از طریق دکمه مشاوره تماس بگیرید تا یکی از مدیران فروش ما به شما کمک کند!

کدام اتاق ها با فرش های طرح دار بهتر کار می کنند؟

الگوها و بافت های امروزی تقریباً در هر مکانی می توانند کار کنند. با این حال، برخی از اتاق ها ظاهری تازه و متفاوت را به شما می دهند. اتاق های نشیمن و غذاخوری برای فرش های طرح دار ایده آل هستند. آنها یک فضای هنری ارائه می دهند و یک مرکز واقعی برای اتاق ایجاد می کنند. فرش‌های طرح‌دار در فضاهای کوچک‌تر نیز انتخابی عالی هستند، جایی که می‌توانند اتاق را زیباتر کنند و حتی بزرگ‌تر به نظر برسند (با نوارهای افقی یا عمودی). ما عاشق فرش های طرح دار در ادارات، اتاق های آفتابگیر، اتاق خواب کودکان و اتاق مهمان هستیم. فرش های طرح دار یک الگوی جسورانه و یک انتخاب جسورانه است و می تواند به معنای واقعی کلمه نتایج شگفت انگیزی برای خانه شما داشته باشد.





:: برچسب‌ها: فرش مدرن، فرش کلاسیک، سبک فرش، انتخاب فرش، فرش طرح دار، فرش ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: